Agenda

Deep Objects

THURSDAY 13TH OF JUNE 2024: Opening night

20:35-21:00: Aglaé Jarry Wilson (she/her) ; The Land Flavor Forgot explores the mass off-ground tomato farming in the Netherlands and the possibility of reconnecting with the taste of food in a performative tasting experience.

21:05-21:15: Frank D. van Beek (they/them) ; Tracing Ketamine residues, A girl

Read more

Residency

–⁠

Susanne Khalil Yusef (PS)

Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef
Café disorient at handala city, Susanne Khalil Yusef

Café Disorient at Handala City

Tijdens deze tentoonstelling toont Susanne Khalil Yusef de resultaten van haar werkperiode bij de Fabriek Eindhoven, de installatie genaamd Café Disorient at Handala City, is geinspireerd door materiaal uit het door haar zelf aangelgde de ‘Handala Archives’. Speciaal voor de opening heeft de kunstenaar het Nawa ensemble uitgenodigd. Zij geven een concert van klassieke Arabische Tarab.

Residency program

Handala Archives

Susanne Khalil Yusef (PS)

De kunstenaar Susanne Khalil Yusef werkt aan de opbouw van een Palestijns archief omdat dit de mensen in en uit Palestina door verschillende invloeden ontbreekt. Tijdens haar zoektocht naar historisch materiaal stuitte Susanne op een 16mm film, deze zat in een blik met de opschrift “Jaffa 1948”. Deze film is voor de kunstenaar een zeer bijzondere vondst omdat 1948 het jaar is dat haar familie de Palestijnse havenstad Jaffa is ontvlucht. De kunstenaar beeld zich in dat ze haar familieleden in hun thuisland op deze film terug zal zien, maar minder rooskleurig ook de zionisten waarvoor ze gevlucht zijn.

See generator